برادران و خواهران حزب اللهی

14 September 2012

“بدحجابی”  تهدیدکننده ی “امنیت اخلاقی ، اجتماعی و روانی جامعه” نیست

بی اخلاقی و دروغگویی “امنیت اخلاقی ،اجتماعی و روانی جامعه” را نابود می کند

فسادهای بزرگ مالی از جانب  دیندارانی که جای مهر بر پیشانی دارند  “امنیت اخلاقی ،اجتماعی و روانی جامعه” را نابود می کند

تورم ،گرانی ،تبعیض برای رسیدن به فرصت های کاری و مالی  “امنیت اخلاقی ،اجتماعی و روانی جامعه” را نابود می کند

ریا کاری ، رسیدن به نعمت ها از راه تملق و چاپلوسی “امنیت اخلاقی ،اجتماعی و روانی جامعه” را نابود می کند

جمله ی تاریخی حسن مدرس “سیاست ما دیانت ماست و دیانت ما سیاست ماست”  پایه گذار ویرانیِ “امنیت اخلاقی ،اجتماعی و روانی جامعه”  شد.

برادران و خواهران حزب الهی و علمای محترم  ، برای من جای تعجب است که چرا در بین این همه کاستی و رذالت های اخلاقی تنها چیزی که مایه عذاب و ناراحتی شما است و رگ غیرت شما را متورم می کند نوع پوشش زنان است بدون تعارف  میخواهم بپرسم آیا شما مشکل جنسی یا اخلاقی دارید؟!

به موضع گیری های رسانه ایی شما که نگاه میکنم بیشترین حساسیت های شما پوشش زنان است و دلیل این حساسیت را تعلیمات و آموزه های دینی می دانید ،  به ویرانی اخلاق  و سست شدن ایمان اشاره میکنید .

آیا شما دلسوز دین خدا و اخلاق جامعه هستید ؟! یا اینکه در پشت دین و اخلاق سنگر گرفته اید و از دست آویزهای مذهبی برای تخلیه ناراحتی های روحی و روانی و احیانا جنسی خود استفاده می کنید؟!

Advertisements

8 Responses to “برادران و خواهران حزب اللهی”

  1. ghediseh said

    والا…
    ولی ربط جمله مدرس رو درنیاففتم…

    • 🙂
      خیلی ببخشید که کامنت رفت داخل اسپام، یه زمانی من همش به نسوان گیر میدادم که چرا کامنت هامو میفرستن به اسپام ، دنیا نه ورداشت نه برداشت زد تو سرمون و این کامنتدونی یه در میون کامنت هارو قورت میده ، شرمنده
      و اما
      ربطش اینه که سیاست و دیانت اگر از هم دیگه جدا میشد و حکومت اسلامی یا مردم سالاری دینی شکل نمیگرفت کارمون به اینجاها نمیرسید .
      حکومت و دولت و رهبر مذهبی خیلی راحت میتونه پشت تابوهای مذهبی و مقدسات عمومی سنگر بگیره و هر ندانم کاری رو به نام دین توجیه کنه
      و سنگ بنای اون رو ظاهرا همین آقای مدرس گذاشت و آیت اله خمینی هم اونو تئوریزه و اجرا کرد

  2. 301040 said

    سلام

    دو نكته به نظر بنده مي رسد كه لازم به ذكر است:

    1. مسائل جنسي پايه و اساس خيلي از مسائل ديگر اجتماعي هستند تا جايي كه بعضي از روانشناسان و متفكرين (به عنوان مثال نيچه) مسائل جنسي را “اصل” و همه چيز ديگر را فرع مي داند

    2. مساله ي حجاب فقط يك مساله ي اخلاقي و ديني نيست. بلكه براي مسلمانان دنيا، يك جنبه ي سياسي نيز دارد. منظور اين است كه هر زني كه حجابش را رعايت مي كنند، مانند پرچم اسلام است كه در جامعه افراشته مي شه. هر حجابي هم كه بد باشد، مانند پرچم بيگانه است. منظور اين كه علاوه بر مسائل اخلاقي و ديني، نبايد از موضوعيت مهم سياسي/اجتماعي اين موضوع چشمپوشي كرد

    موفق باشيد

    • بی نهایت ممنون

      گیرم که گفته های شما در بند دوم همه درست
      اما سوال من چیز دیگری بود:
      چرا مومنینی کِ به نام حزب الله شناخته میشوند (و من در صداقت و دیندار بودنشون شک دارم) چرا در مقابل گونه های دیگر فساد اینگونه رشید و با غیرت برخورد نمی کنند

      بزرگترین فسادهای مالی در دوره زمامداری دولتی شکل گرفت که آیت الله خامنه ایی به آن چک سفید امضاء داد

      دروغ های بسیاری از زبان دولتمردان جاری شد
      به خاطر بیاوریم که رئیس جمهور سال گذشته اعلام کرد کشور نه تنها در زمینه تولید بنزین به خود کفایی رسیده بلکه محموله های بنزین را صادر نیز می کند

      چرا مونین حزب الله در مقابل فسادها اعتراض نمی کنند ، چرا آقای جهرمی که از معتمدین رهبر می باشد و بانک تحت مدیریت ایشون سی ال های جعلی صادر میکرد از مصونیت برخوردار شد؟

      دروغ ،فساد ،ریا به خصوص اگر از جانب زمامداران متدین و دین دار باشد پایه های اعتماد آرامش و سلامت اخلاقی و روانی جامعه را ویران می کند

      به هر حال ممنونم که دعوتم رو پاسخ دادید قبول زحمت کردید و نوشتید

  3. کیوان said

    جناب داش جوات و سعید خان مهمان عزیزش
    تشیع مذهبی منسک ساز است. مذاهب و آیین هایی که روش زندگی یا شریعت دارند، اغلب به این ویژگی موصوفند.
    حتما بارها از مذهبی های قدیمی و پیرمردهای مخلص هیئتی شنیده‌ای از برکات عاشورا: «قربون امام حسین برم که این سرپا شا..* هم، تو تاسوعا و عاشورا زهرماری نمی‌خورند و برا آقا زنجیر می‌زنند و …»
    یعنی قطعا آن پیرمرد متدین در مواقع عادی خودش را گول نمی‌زند و فکر نمی‌کند کسی که به مکروهات یا فروع احترام نمی‌گذارد، اعتقاد درست و درمانی دارد. اما وقتی به مناسک و آداب می‌رسد، عامل به آن را واجد امتیازی بزرگ دانسته و این تحول را از کرامات صاحب عزا می‌داند. روایت (سابقا) مشهوری را شریعتی نقل می‌کند: روسپی رسوایی در ظهر عاشورا برای کبابِ مزهٔ عرقِ مهمانانش آتشی می‌گیرانده که دود در چشمش می‌رود و قطره اشکی همزمان با سر بریدنِ امام تعزیه بر گونه‌اش جاری می‌شود و باعث بخشودگی تمام گناهانش می‌شود.
    نظیر این را می‌توان در آئین کاتولیک بوضوح مشاهده کرد. کافیست هر هفته در عشاء ربانی (= شام خداوند) و اعترافِ پس از آن شرکت کنی، تا آمرزیده شوی. کاتولیکها از مرگ ناگهانی بیشتر بدین سبب ناراحت می‌شوند که متوفی فرصت اعتراف نمی‌یابد. فلسفه حضور کشیش بر بالین محتضر یا محکوم به مرگ نیز همین پاک کردن گناهان است.
    وجه مشترک این دو شریعت و (شریعت یهود) در آئین دوستی و منسک پرستی است. هر دو (یا هر سه) یبش از آنکه به خلوص نیت و اعتقاد (که قابل اندازه گیری نیست) اهمیت دهند، اجرای مناسک و آئین ها را از مومن می‌خواهند. متر و مقیاس ایمان، عمل به دستورات آشکار و نمادها و آیین های دینی است.
    ببخشید بقیه را بعدا ادامه می‌دهم.

    • درود به کیوان خان عزیز
      قبل از هرچیز دوباره از شما عذر خواهی می کنم اگر بد صحبت کردم
      هر چند که از نوشته ی شما دلگیر بودم اما نباید در مقابل شما اونجوری صحبت می کردم 😳
      گفت من از دست نعمت بخش تو
      خورده ام چندان که از شرمم دو تو

      گر زیک تلخی کنم فریاد و داد
      خاک صد ره بر سَرِ اجزام باد

      دوم اینکه ایشون سعید نیست ، اسمشون “علیرضا بازارگان هست ، تقریبا دوساله که من خواننده ی وبلاگش هستم ، از بچه های مذهبی هست و البته تحصیل کرده و خارج رفته .
      ازشون خواهش کردم بیاد نظرشو بگه ایشونم تشریف آورد.
      من وبلاگ ایشون رو در دسته بندی “کله خرها” قرار ندادم
      علیرضا یه جورایی دوست داره اهل گفتگو باشه ،سعی میکنه برای هر شبهه ی مذهبی یک پاسخ امروزی پیدا کنه و البته پاسخ هایی که میده (در وبلاگش ) بیشتر شبیه سخنان دبیران اندیشه ی اسلامی در مدارس هست .

      امیدورام یادداشت شمارو بخونه

  4. کیوان said

    اندیشهٔ اسلامی؟ اسم واحد درسی دبیرستانی است؟ چه مدتی است به این اسم ارائه می‌شود؟ فکر می‌کنم زمان ما اسمش بینش اسلامی بود.

  5. ش said

    نوجوون که بودم همیشه از مادرم می پرسیدم اخه مگه می شه ادم کلی گناه بکنه بعد با گریه برای امام حسین تمام گناهها پاک شه ؟ بعد بهش می گفتم منم می رم گناه می کنم بعد با گریه برای حسین گناهامو پاک می کنم .اونم می گفت مطمئن باش اگه نیتت این باش هیچوقت توفیق گریه برای امام حسین پیدا نمی کنی (دلیل تخمی که اکثر مذهبیون می ارن
    ….ولی بعدها مرحوم کسروی تو کتاب شیعه گریش جواب تمام سوال هامو داد

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: