הבה נגילה

18 January 2013

این لینکو میزارم اینجا ، خیلی توضیح نیاز نداره ،  رفتن با کلی خرج و هزینه ،بیخِ ریش اسرائیل پارک درست کردن ،  خیلی هم خوشحالن که آره خار چشمِ دشششمن شده ، کلن توهمی هستن اون سرش ناپیدآ

ما کِ بالاخره نفهمیدیم چرا باید  تا این حد با یهودی و اسرائیلی جماعت دشمن باشیم ، حالا گیرم آمریکا و انگلیس در این کشور سوسه زیاد اومدن ، کودتا کردن ،پولمونو هاپولی کردن و باید باهاشون دشمن باشیم . . . اما دشمنی با اسرائیل رو نگرفتیم چه صیغه ایی هست . . .

یارو عربه … سال ها با اسرائیل جنگیده ، اما همزمان دنبال یِ راهی میگرده تا دشمنی رو بزارن کنار و مثل دوتا پسر عمو با همدیگه زندگی کنن و  حالشو ببرن.

اما اینجا به دستور بنیآآآآن گذار معظم و اِرتحالیده باید با سطل آب این کشور رو از روی نقشه حذف کنیم!!! یعنی میگه اگر زورتون رسید نسل کشی بکنید اون سرش ناپیدا. . .

. . . اصولا هیشکیم تا حالا جواب دقیق نداده ، چرا دشمنی با اسرائیل؟!

یه مشت شعار سر هم می کنند و آخرش متوجه می شیم ظاهرا برمیگرده به اختلافی که پیغمبر اسلام در مدینه با یهودی ها داشته . . . . کِی… کجا …کیا . . ..؟!

هزارو چهارصدسال قبل یه جای دیگه  ،یه سری آدمِ دیگه ،سر یه چیزه دیگه با همدیگه اختلاف داشتن و حالا بعد از پونزده قرن مثل آدمای کینه ایی دنبال پرونده و داستانی هستیم که نهایتا به ایرانی ها ربطی نداره ،دخلی نداره ،صَنمی نداره!!!! . . .چی بگم؟! 😯

من کِ شخصا به اسرائیل علاقه دارم ،دمشون گرم هوای همدیگه رو دارن ، با موسیقیشونم خیلی حال می کنم ،اصن اگِ شرایطش مهیا شد ، باید برم پناهندگی بگیرم (بدبختی اینه کِ اونام مثل اینا مذهبی هستن)

.

آقا اینارو بی خیال ،دوتا لینک موسیقی (فولکوریک اسرائیل) گوش بدیم ….زدیم تو کار مطربی

ראשון – הבה נגילה

בעקבות – הבה נגילה

_______________________________________________________________

عنوان نوشته “הבה נגילה” نام ترانه ی فولکریک عبرانی به معنای بریم شادی ،یا اینکه  خودمونی تر میشه . . .  “بزن بریم عشقوحال”

بعد التحریر :

لینک رقصِ این آهنگ (تصویری) توسط یکی از دوستان در کامنتینگ اضافه شد.

5 Responses to “הבה נגילה”

  1. ش said

    وقتي پاسپورت كانادايمو بگيرم اولين كاري كه مي كنم ،ديدن از أورشليم و بقيه شهرهاي اسراييله .هر وقت خواستم برم خبرت مي كنم با هم بريم ؛) اين اهنگ هوا نگيلا رو خيلي دوست دارم ،،اينم لينكه رقصه شه :

    • درود بِ بروبچز خارجه 🙂
      ای جان . . . ای جان . . . .
      فقط حیف که فوکوس دوربین تنظیم نبوده و تصویر مات شده
      ولی خیلی عالی بود
      .
      داستان طوطی و بازرگانِ مثنوی رو خوندید؟!
      تشریف بردید اسرائیل . . . به طوطی های اسرائیلی بگو یِ فکری به حال ما بکنن ، مُردیم توی این قفس
      اسرائیل باید کشور خوش آب و هوایی باشه ، حاشیه ی مدیترانه هست ، من یُخده اونطرف تر لبنان رفتم .
      تشکیلاتِ مذهبیِ بهایی ها در حیفا هست ، عکسشو با این کلید واژه ها ( Haifa+Israel+Universal House of Justice)در اینترنت سرچ کنید ، خیلی جای باصفایی هست ، هنرمندانه بر دامنه ی بندر حیفا معماری شده
      .
      به نظرم برای خودش یِ پا جاذبه ی توریسیتی هست ، اونجا هم سربزنید .
      من همیشه به رفقا میگم اگر قرار باشه احیانا یه روزی روزگاری یه دینی رو به صورت رسمی قبول کنم میرم بهایی میشم.
      نسبت به بقیه ی ادیان ابراهیمی آپگرید و به روزتر هست .

      • ش said

        اين پروژه پاسپورت كانادايي و رفتن به اسرائيل يه ٣-٤سالي طول مي كشه تا اون موقع يه فرجي مي شه و تو هم از اون قفس مي ايي بيرون …مرسي از لينك حتمان مي رم مي بينم ..در مورد انتخاب دين هم من ترجيح مي دم خودمو با دولول خلاص كنم تا اين كه مجبور باشم يه دين انتخاب كنم 🙂

  2. امید 5 said

    من که اصلا از این اسرائیلی ها خوشم نمیآد.
    در گذشته چند بار باهاشون بیزینس کردم و مثل این بود که شدیدا سعی میکردند که سر آدم را کلاه بذارند. نمیدانم حالا شاید هم من زیادی به اینها بد بین شده ام.
    بهرحال حالاها و امروزه روز سعی میکنم که تا میتوانم ازشون فاصله بگیرم.

    البته نه اینکه مثل جمهوری اسلامی معتقد به دشمن تراشی باشم ولی به قول معروف دوری و دوستی را با اسرائیلی جماعت بیشتر ترجیج میدم.

    • درود به امید آقای عزیز ک هنوز جواتو فراموش نکرده 🙂 خیلی مخلصیم قربان
      والا من که اصلا باهاشون سلام احوالپرسی هم نکردم چه خواسته بیزینس.
      البته اون موقع ها که مدرسه میرفتم یکی از رفقامون یهودی بود ، یکی دو تا از همکارای آقامونم یهودی بودن ، آقام میگفت خسیسن.
      امید آقا من فکر می کنم همه نهایتا انسان هستیم (اینکه محترم یا نامحترم هستیم منظورم نیستا)
      من میگم ماها همه در سیستم آموزش پرورش جمهوری اسلامی تربیت شدیم ، از دوران ابتدایی و بچگی به ما گفتن یهودی و اسرائیلی آدم بدی هست ، من میگم این چیزا که در مذهبّ ما هست و در اموزش پرورش بهمون یاد دادن در ضمیر ناخود آگاهمون تاثیر میزاره.
      در زمینه ی بیزینس شما استاد هستی و اطلاعات بیشتری دارید و خوب بهتر می دونید که بیزینس ساحت و موسسه امور خیریه نیست . خیلی طبیعیه که هرکی بخواد سودشو حداکثری کنه .
      .
      .
      منم اینو مزاح کردم که دوست دارم برم اسرائیل ، اگر یه زمانی بتونم یا بخوام از این کشور برم ، ترجیح میدم برم به یکی از کشورهای آرامِ شمال اروپا یا کالیفرنیایِ آمریکا.
      .
      .
      بِ هر حال حرفم چیز دیگه ایی بود ، من درباره ی منافع ملی ایران سوال دارم
      آیا منافع ما در گرو دشمنی با اسرائیل هست؟
      خوب …من فکر می کنم خیر
      مگر اینکه یکی بیاد و چیزی بگه و برام توضیح بده تا از اشتباه بیرون بیام

Leave a Reply

